divendres, 6 de juliol de 2012

L'alimentació dels nostres fills

Els vostres fills mengen de tot i variat?
L'alimentació és una font de salut però s'ha de vigilar que aquesta sigui equilibrada, a casa i a l'escola. Us expliquem per què.
L’alimentació és un dels aspectes més importants a la nostra vida. Esdevé plaer i necessitat alhora, podent ser una font de salut, si aquesta alimentació és equilibrada. Els nostres fills han de menjar de tot i variat (llet i derivats,carns, peix i ous, feculents, verdures i hortalisses, fruites, greixos i olis, sucres,  begudes). A casa i a l'escola, s'han de crear hàbits saludables i fer-ho des de les primeres etapes educatives.
Autor/a: Gustavo de Miguel, mestre, animador sociocultural i membre de l'Associació "La Formiga".


L'EDUCACIÓ NUTRICIONAL
L’educació nutricional és un concepte molt important que hem d’introduir a la nostra vida quotidiana, per poder reconduir la relació actual entre l’home i l’alimentació. Cada vegada hi ha més oferta, més demanda d’aliments fent incrementar les malalties relacionades amb un excés o dèficit alimentari. Per tant, hem de tenir uns coneixements, actituds, i comportaments per poder elaborar una sèrie d’actuacions i poder prevenir, controlar els errors alimentaris com també la malnutrició, és a dir, hem d'aplicar el que es coneix com a educació nutricional.
Els pares hem de saber quina de les informacions rebudes és la més adequada, per poder-la processar i ensenyar els nostres fills l’aplicació d’aquesta en l’alimentació quotidiana.

RECOMANACIONS PER UNA ALIMENTACIÓ EQUILIBRADA
  • Donar importància a l’esmorzar
  • Fomentar el consum de pa, pasta, arròs, llegums, cereals d’esmorzar...
  • Fomentar el consum de les verdures i les fruites.
  • Controlar el consum de productes lactis.
  • Limitar el consum de pastisseria i brioxeria.
  • Potenciar l’aigua com a millor beguda.
  • Oferir varietat en l’alimentació i dedicar un cert temps a cuinar.
  • Evitar que el nen mengi de pressa i acostumar-lo a mastegar a poc a poc.
  • No utilitzar aliments com a recompensa de determinades actituds, ni per calmar disgustos.
  • Procurar un ambient relaxat durant els àpats, sense baralles ni tensions.
  • Evitar la TV, la radio o altres elements que poden distreure el nen/a a les hores de menjar.
  • Fomentar l’activitat física.